Följ bloggen med bloglovin.com

bloglovin

onsdag 14 april 2010

Alltså hästar.

Idag har min älskade tjej tagit en tränings tur utan ryttare eller kusk. Gumman lyckades springa förbi mig när jag höll på fixa grinden och tog en snabb tur till grannens alla pojkar.

Dock var jag snabb dit med bilen och mat i hinken, så matsnål som hon är så, var hon snabbt hos mig och hinken. När vi väl tog våran promenad hemåt var hon inte nöjd, men det förstår jag det var juh slut på det roliga.

Sen hon fick denna ej inräknade turen, så får jag skjuta upp min träning tills i morgon.

Sen måste jag åka till veterinären i morgon bitti igen, då min kära Katt inte låter såren vara ifred, samt att han har ryckningar i bakdelen pga smärtan.
Igår var jag och kastrera han.
Så i morgon får han nog en krage, smärtstillande och ännu längre utgångsförbud. Stackars liten. Men vill att han ska bli bra så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar