Följ bloggen med bloglovin.com

bloglovin

lördag 27 mars 2010

Det negativa inlägget.

Att man alltid har viljan att göra fler olika saker samtidigt gör att det blir otroligt jobbigt i längden.
Att man aldrig få chansen till intervju på sökta jobb tär på en. För nu har jag sökt massor av jobb inom olika grenar och städer för att öka chansen, men icke hjälper det.
Att bli nekad jobb pga att man måste bli tillsvidareanställd gör en bara irriterad.
Att snön aldrig sluta falla denna vinter gör mig totalt galen.
Att inte få rida pga underlaget på vägarna är trist.
Sen att egentligen inte ha någon att prata med om allt som ligger över en gör hela tillvaron allmänt jobbigt.

Jag är less, less, less... Kan ingen ge mig ett jobb så jag får något att göra.....


Det enda som går i rätt takt är vikt nedgången, nu ynka 3 kg kvar till delmål 1 =) Då har jag gått ned 20 kg sedan nyår 08-09 Wiho =)

2 kommentarer:

  1. Låter inte alls kul.
    Vet hur det känns att söka jobb i vad som känns i en evighet utan ens ett brev som svar. Det tar på en... Speciellt jobbigt nu i lågkonjukturen...
    Men en dag blir det din tur!
    Enda tipset jag kan ge är att se över CV:n man skickar och få det att stå ut på ett bra sätt. Det var det som gjorde att jag till slut började bli uppringd. Man måste få dem att verkligen komma ihåg ens CV bland alla hundra som kommer in.
    Att neka jobb är inte kul heller, är det akassas skumma regler som ställer till det? Förstår inte hur de kan tycka att man hellre ska gå arbetslös än att jobba kortare perioder, blir inte enklare att skaffa jobb när man bara får en längre arbetslös period i CV:n =/
    Snön kan jag bara hålla med dig om...
    Grattis till viktnedgången dock! Starkt jobbat! :)

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg du har :D

    Gå gärna in och var med i min tävling "Veckans Häst eller Ponny" :)
    Klicka på länken för att komma till inlägget:
    http://bornlate.blogg.se/2010/march/nu-ar-det-dags-igen-veckans-hast-eller-ponn.html

    SvaraRadera